MYYNNIN MAINE – OLD SCHOOL VS NEW SCHOOL

Ai ettien että! Miten mä kasvan aina eniten näistä huonoista kokemuksista? Sain siis taas nenilleni. Tuuppaan tämän videon nyt tänne, kun se käsittelee niin vahvasti myyntiä ja myynnin muuttumista.

Olen pikku-veerasta asti tuntenut paloa tehdä asiat omien arvojeni mukaisesti, välittäen ja avoimesti. Olen kuullut kuitenkin usein tekeväni väärin. (Huom. tässä kohtaa, että edelliset työnantajat ja sijoittajat ovat aina kannustaneet minua tekemään omalla tavallani. Ne jotka eivät ole nähneet konkreettisesti tuloksen syntyä, ovat olleet näitä VÄÄRIN-ihmisiä.)

Esimiestyössä otan huomioon erilaisuuden, laadin työvuorolistat vapaatoiveiden pohjalta, olen henkilöstön ystävä, lähden heidän kanssaan viettämään iltaa (yötä), kannustan heitä opiskelemaan tai hakemaan uusia töitä, jos tuntuu että nykyinen ei anna tarpeeksi.

VÄÄRIN! Annan liikaa periksi, en ole tarpeeksi jämpti, en kerro kaapin paikkaa henkilökunnalle, minulla on liikaa ns. vara-ihmisiä listoillani….. mutta tulosta kyllä teemme, yhdessä.

Myyntityössä annan asiakkaalle aikaa, en tyrkytä mitään, haluan oikeasti pystyä auttamaan heidän tarpeissaan, saatan jopa ehdottaa katsomaan tarjontaa myös muualta, jos siltä tuntuu.

VÄÄRIN! En klousaa tarpeeksi nopeasti, ajattelen liian kokonaisvaltaisesti, en ole tarpeeksi agressiivinen….. mutta teen tulosta ja rakennan vuosien ihmissuhteita, teen kestävää myyntiä.

Useat kirjat ja koulutukset kehottavat tekemään toisin. Minä teen niinkuin sydän sanoo. Tämä alla oleva tapaus sai minut taas ymmärtämään, että tehtäväni myynnin maineen parantajana on vaikea ja sitä yritetään vastustaa, luovuttaminen ei kuitenkaan ole vaihtoehto.

MYYNTI ON MUUTTUNUT JA MYYJÄN ON MUUTUTTAVA MUKANA.

Jäätä Eskimoille- blogi on perustettu muutama vuosi sitten juuri tämän asian ympärille. Loistavaa kuulla, että toisissa oppilaitoksissa sitä on nostettu jopa opettajien/kouluttajien toimesta oppilaiden tietoisuuteen. Eli meitä on täällä. Muutetaan yhdessä myynnin maine! Tekemällä toisin, teemme osamme. Laitetaan hyvä kiertämään.

Veera

Jätä kommentti